Lige nu konkurrerer Danske Banks MobilePay og Swipp om markedet, skriver TV 2 Nyhederne. Det er MobilePay, der er den foretrukne app, men onsdag lancerede Swipp nye funktioner i sin app. Swipp adskiller sig også fra MobilePay ved, at det ikke er nødvendigt at tilknytte et dankort. Direktør i Swipp, Martin Andersen, har en ambition om, at Swipp skal være danskernes foretrukne betalingsmiddel. Det kræver dog ifølge direktør for Financial Services i Accenture, Bent Dalager, at app'en er nem at bruge, for forbrugerne vil vælge den nemmeste løsning. Matas har indgået en landsdækkende aftale med Swipp, og ifølge informations- og miljøchef i Matas Henrik Engberg Johannesen er mobilbetaling godt for detailhandelens økonomi.
Kamp om markedet for mobilbetalinger
Stadigt flere danskere bruger mobiltelefonen til at betale med.
Lige nu konkurrerer Danske Banks MobilePay og Swipp om markedet, skriver TV 2 Nyhederne. Det er MobilePay, der er den foretrukne app, men onsdag lancerede Swipp nye funktioner i sin app. Swipp adskiller sig også fra MobilePay ved, at det ikke er nødvendigt at tilknytte et dankort. Direktør i Swipp, Martin Andersen, har en ambition om, at Swipp skal være danskernes foretrukne betalingsmiddel. Det kræver dog ifølge direktør for Financial Services i Accenture, Bent Dalager, at app'en er nem at bruge, for forbrugerne vil vælge den nemmeste løsning. Matas har indgået en landsdækkende aftale med Swipp, og ifølge informations- og miljøchef i Matas Henrik Engberg Johannesen er mobilbetaling godt for detailhandelens økonomi.